Peribahasa Moden

View previous topic View next topic Go down

Peribahasa Moden

Post by @llif on Thu 13 Mar 2008, 6:14 pm

Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia hinggap.
Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berhenti....akhirnya dia gerenti start balik punya.

Peribahasa: Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masuk ke sukan Olimpik.
Maknernyer : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus.

Peribahasa: Biar putih tulang jangan putih muka.
Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak bangsa Melayu jangan eksen nak jadi Mat Salleh plak.....be proud of what you are.

Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
Maknernyer: Ada orang kentotlah tu...

Peribahasa: Seperti kacang luperkan mamak kacang putih.
Maknernyer: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler memfofularkan dia.

Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke, kat tengah ke, tengah baring ke...

Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak.....btol tak?

Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak.

Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.
Maknernyer: maknernyer .. . . maknernyer.....maknernya........ jgn nak tersengeh-sengeh kat depan PC... pi buat kerja!!!!!

@llif
Pelajar Cemerlang
Pelajar Cemerlang

Number of posts : 125
Age : 27
Location : BP, JB
Intake : Julai 2007
Registration date : 2008-03-10

View user profile http://www.myspace.com/crime_skaters

Back to top Go down

Re: Peribahasa Moden

Post by Guest on Thu 13 Mar 2008, 6:28 pm

aku xbrape minat ar dgn peribahasa yg pertama tu...

cuba ko ubah sket... cam xsesuai jek dgn taik n rokok... ko pn icap okok kan? ke ko icap taik??

tlg ubah eh...

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Peribahasa Moden

Post by ibnu_laden on Tue 27 May 2008, 4:46 pm

ubah2!!

ibnu_laden
Pelajar Cemerlang
Pelajar Cemerlang

Number of posts : 682
Age : 30
Location : sd
Intake : sd
Registration date : 2008-03-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Peribahasa Moden

Post by qaleq on Thu 05 Jun 2008, 1:47 pm

alang2 makan biar kenyang

qaleq
Pelajar Cemerlang
Pelajar Cemerlang

Number of posts : 1519
Age : 30
Location : Kuala Lumpur
Intake : Jan 2005
Registration date : 2008-04-22

View user profile http://www.qaleq.sosblog.com

Back to top Go down

Re: Peribahasa Moden

Post by Sponsored content Today at 11:48 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum